Kampvert

Her er en oversikt over hva som skal gjøres som kampvert

• Ta på kampvertvesten med en gang så du er godt synlig for alle.
  • Oppmøte i god tid, gjerne 30 min før kampstart.
  • Du er en nøytral person som skal ha overblikket og håndheve Fair Play. Husk dommeren er der helt sikkert alene.
  • Ta imot bortelaget, ønsk de velkommen til Sjetnemarka og at dere håper det blir en fin kamp.
  • Ta imot dommeren. Flott å etablere en god kontakt før kampen starter. Fortell at du er der om der skulle bli behov for noe.
  • Sjekk før kampstart at det er ryddet i innbytterbenkene samt rundt banen.
  • Fotballavdelingen har bestemt at trenerne, for begge lag, skal stå ytterst med ryggen mot Bydelshuset eller mot den gamle grusbanen. Begge tilskuergruppene skal stå i midten, mellom de to 7'er-banene. Hvis noen stusser på dette, så si at dette gjør det enklere for alle, både trenerne, spillerne og ikke minst dommeren.
  • Under 9’er og 11'er kamper skal alle unntatt spillere, trenere og dommeren oppholde seg utenfor gjerdet. Bare lagledere og innbyttere får være på langsida med innbytterbenkene.
  • Det er veldig viktig at kampverten er aktiv og går rundt omkring banen. Det er ikke lov til å bare stå og snakke med de andre foreldrene.
  •  Det er viktig at man sirkulerer rundt banen med jevne mellomrom slik at en kan få med seg eventuelle ufine utrop, tilrop osv. Husk at alle kan komme med et utrop ut i fra at man er engasjert, men gjentar dette seg har man lov til å si ifra. Pass på at ingen er ufin med keeperne ved målene ei heller med dommeren.
  • Vær hyggelig og blid, for da får man smil tilbake.

Sjetne er en Fair Play klubb, og vi skal bidra til på at alle opplever det.

LYKKE TIL