Midlertidig stengt i styrkerommet
Postet av Sjetne Idrettslag den 26. Des 2020
Hei,
Med bakgrunn i dagens nye tiltak fra Trondheim kommune må vi dessverre midlertidig stenge styrkerommet. Kommunedirektørens forslag til innstrammede smitteverntiltak for å motvirke spredning av koronaviruset ble i dag enstemmig vedtatt og et av de er stenging av ubemannede treningssentre.
Forskriften trer i kraft 26.12.2020 klokken 20 og gjelder foreløpig til 9.01.2021 skriver kommunen. Samtidig vil idrettslaget se på muligheter for å kunne ha åpent når det er tilsynsvakt i hallen om det ikke åpnes igjen fra 9.januar, kanskje finner vi gode rutiner som gjør at det er mulig og innenfor retningslinjene. Mere informasjon kommer. Når det gjelder kompensasjon for tapt treningstid så kommer vi tilbake med informasjon, men sannsynligvis blir det beste å forlenge tilsvarende antall dager som har vært stengt.
Ønsker dere alle en fortsatt god jul og et godt nytt år!
- Vi skal få til nytt fotballanlegg
Postet av Sjetne Idrettslag den 20. Des 2020
Sjetne kunstgress skal få nytt miljøvennlig dekke, i tillegg utvides banen, med nier på tvers nærmest hallen. Vi ønsker også å bygge garasje og lager samt kiosk og publikumstoaletter – et servicebygg, som vil bety mye som sosialt samlingspunkt. Servicebygget skal erstatte dagens nedslitte banekiosk og utstyrskontainer. Målet er oppstart høsten 2021.
Framtidas anlegg
Planene ble presentert på medlemsmøte tidligere i høst - last opp presentasjonen fra møtet her..
- Dette blir et stort, og viktig, løft for fotballen i Sjetne IL, sier daglig leder Espen Refsnes. Han understreker at vi ikke er i land. Fortsatt gjenstår blant annet byggesøknad til Trondheim kommune. Det må også holdes et ekstraordinært årsmøte i Sjetne før ting kan settes i gang.
Men jobben fikk en skikkelig opptur denne uka: Trondheim kommune bevilger 1,2 millioner til Sjetne fordi vi legger kunstgress uten gummigranulat.
Lokale støttespillereMedlemmer av banekomiteen: Fra venstre: Rune Sjøbakk, Henning Olstad, Bjørn Tore Helden, Espen Refsnes og Rune Haugland. Kristian Alstad var ikke med da bildet ble tatt. (Foto: Solveig Ulfseth Olstad)
Lokale håndverkere er med i banekomiteen. Rune Sjøbakk, driver av RS Bygg i Sjetnemarka, bidrar med sin tømrerkompetanse. I tillegg stiller Rune Haugland, som står bak Lovel, et elektrofirma i Sjetnemarka, med elektrokompetanse.
- Som Sjetne-gutt syns jeg det er fint å kunne gi noe tilbake, sier Rune Haugland. Da han spilte fotball i Sjetne var det grusbane her. Nå har han onkelbarn som er aktive, og søsteren Lise, også tidligere Sjetne-spiller, er trener for jentelagene.
Rune Sjøbakk har døtre i klubben og er i tillegg lagleder. Han har allerede gitt et bygg til Sjetne: I vår sponset han utstyrsboden og kiosken som nå står på Okstad kunstgress. Det er han som har tegnet og prosjektert servicebygget på Sjetne kunstgress.
Planlegger videre
- Vi trenger flere med ulik kompetanse framover. Både servicebygget og flytting av lysmastene må søkes til Trondheim kommunes byggesakskontor. Og vi er avhengig av dugnadsinnsats også til dette. Vi skulle derfor gjerne fått hjelp av noen som har erfaring med å utforme byggesøknaden, sier Sjetne ILs daglige leder, Refsnes.
Han vil at ildsjeler, uansett ferdigheter eller antall tommelfingre, bare skal ta kontakt med ham.
Les også: Søtt baneprosjektet, kjøp Sjetnekoppen.
Bjørn Tore Helden fra Sjetne Fotballs styre har rollen som leder av sponsorgruppa, i kalkylen har vi beregnet en årlig sponsorinntekt på 100.000. Oppgaven med å finne hovedsponsor har førsteprioritet i det nye året.
På tide

(Foto: Solveig Ulfseth Olstad)Det er på høy tid å få ny bane, dekket fra 2006 er fullstendig utslitt og det ene hjørnet forsvant under bygging av TOBB-hallen for tre år siden.
Banen skal forlenges i bredden på den sørøstlige halvdelen, slik at det blir en fullverdig bane for 9’er på tvers. I tillegg får vi fortsatt en liten 11’erbane som er fin for spill i de yngste ungdomsklassene, men nå med mulighet til å avvikle flere kamper og treninger parallelt. I tillegg skifter vi ut masse og isolerer grunnen, så banen kan være vinteråpen.
- Med denne satsingen får Sjetne Fotball anlegg som dekker behovene våre. Garderober har vi allerede på plass i TOBB-hallen, sier Henning Olstad, styrerepresentant i Sjetne Fotball og med i byggekomiteen.
- Det viktigste blir å lage Sjetne kunstgress om til en bane vi kan vinterbrøyte. Dét vil gjøre det enklere å drive med fotball som helårsidrett. Mer, og bedre, aktivitet er vi sikker på vil være helt avgjørende for ungdomsfotballen i Sjetne, sier han.
- Men vi har veldig lyst til å få til servicebygget når vi først er i gang, føyer han til..
Bygge miljø og trivsel
Åpen kiosk med salg av kaffe og vafler på sidelinja under trening og kamp hver eneste kveld vil bli en stor miljøfaktor, i tillegg til god inntekt. Og når vi skal starte opp traktoren, som vi også skal anskaffe for å brøyte banen, er det å ha en varm garasje en god investering på kalde og snørike vinterdager.
Garasjen og lagret gjør tilgangen på småmål, 3v3 vant og utstyr mye enklere enn i dag på hektiske treningskvelder.
- Dette blir et komplett anlegg som skal hjelpe Sjetne til fortsatt å være en dugnadsklubb og der medlemmene opplever at vi moderniserer og satser for å få opp aktiviteten, sammen for barn og ungdom i grenda, sier den engasjerte anleggskomiteen.
Julegavetips fra Sjetne IL
Postet av Sjetne Idrettslag den 16. Des 2020
Sjetne Idrettslag med gavetips i innspurten: Hva med medlemskap til styrkerommet i TOBB-hallen, eller den flotte Sjetnekoppen?
Koppen koster 159 kroner og har et eksklusivt motiv: nemlig den flotte tegningen av nye og utvidede Sjetne kunstgress. Alle inntektene fra salget av kopper går direkte i banefondet.
For styrkerommet er det enten 6 eller 12 måneders abonnement gjeldende fra 1. januar. Prisen er 600 kr for 6 måneder og 1200 kr for 12 måneder, det inkluderer kodebrikke til hallen og styrkerommet.
For å tegne abonnement må du være medlem i Sjetne IL. Koppen selges selvsagt til alle. Både kodebrikke til styrkerom og kopp leveres på trappen ved bestilling innen 18.desember. Ta kontakt med dagligleder@sjetneil.no.
1,2 mill til nye miljøvennlige Sjetne kunstgress
Postet av Sjetne Idrettslag den 16. Des 2020
Jobben med nytt kunstgress på Sjetnebanen fikk en skikkelig opptur denne uka: Vi er tildelt 1,2 millioner i støtte fra Trondheim kommune.
Støtten får vi fordi Sjetne IL tenker framtidsrettet og vil legge miljøvennlig kunstgress. Nye Sjetne kunstgress skal ikke ha banedekke med gummigranulat.
Politikerne i Trondheim kommune gjorde det i sommer klart at de ikke vil gi kommunal bankgaranti til nye baner med løst gummigranulat. Slik bankgaranti er vi i Sjetne IL avhengige av for å få lån vi kan betjene.
Dyrere
Men samtidig gjorde også bystyret vedtak om at pilotprosjekter som tester andre innfyllsmaterialer enn løst gummigranulat kan søke om støtte til dette. Disse dekkene er erfaringsmessig 1-1,5 mill dyrere enn tradisjonelle banedekker med gummigranulat.
Les også: Kjøp Sjetnekoppen i julegave, støtt kunstgressbanen
Sjetne IL søkte om 1,2 mill i støtte, og fikk dette. Vi har innhentet tilbud fra ulike leverandører, men valget er ikke gjort ennå.
Samarbeid med NTNU
Vi har fått gode innspill fra Senter for idrettsanlegg og teknologi ved NTNU, som forsker på framtidas kunstgress. Sammen med dem håper vi at vi velger et dekke som vil fungere godt, selv om dette er nybrottsarbeid. Det er få erfaringer å støtte seg på fra baner med samme klimatiske forhold som hos oss i Sjetnemarka.
Nye Sjetne kunstgress skal isoleres i grunnen og holdes vinteråpen, men vil ikke få undervarme.
Hva kreves av oss?
I det gledelige brevet vi mottok denne uka står det om hvilke krav som forventes oppfylt:
Rapport på bruken av midlene sendes Trondheim kommune innen 1.oktober 2021. Rapporten må minimum inneholde følgende:
- En beskrivelse av hvilken type kunstgress som er valgt.
- Hvis idrettslaget velger en kunstgresstype med granulatinnfyll må type granulat beskrives.
- Det må beskrives hvordan gammelt kunstgress er avhendet.
- Trondheim kommune inviteres til en befaring når anlegget står ferdig.
Vår målsetting er å starte grunnarbeidet når fotballsesongen 2021 er over. Går alt som planlagt er banen klar våren 2022.
Informasjon Trimavdelingen
Postet av Sjetne Idrettslag den 14. Des 2020
Trimavdelingen ønsker å informere om sine tilbud fra januar, se infoskriv for å lese om aktivitetene. Viktig å merke seg for de som var med før jul så trenger de ikke å melde seg på, dere videreføres automatisk. Påmelding gjelder for nye som ønsker å være med. Trykk på tilhørende link til hver aktivitet for påmelding. Du kan også lese mer om trim og deres aktiviteter i egen meny for Trim på hjemmesiden.
Fristen for påmelding til Zumba Fitness er endret til 10.januar og oppstart er tidligst 14 januar.
Young Girls:
https://app.rubic.no/Public/Events/1063
Zumba:
https://app.rubic.no/Public/Events/1066
Volleyball:
https://app.rubic.no/Public/Events/1067
Old Boys:
https://app.rubic.no/Public/Events/1068
Flugger Andelen
Postet av Sjetne Idrettslag den 27. Nov 2020
Flugger Andelen. Alle våre medlemmer, venner og familie kan få 20% rabatt på alle varer på nett og i alle Flugger butikker, alt man trenger å gjøre er å si fra i kassen at man kommer fra Sjetne IL. Handler man på nett flugger.no kan rabattkode FA896434 brukes.

Sigdal Cup Futsal avlyses
Postet av Sjetne Idrettslag den 17. Nov 2020
Pandemien fører til at vi ikke ser noen mulighet for å gjennomføre Sigdal Cup Futsal i romjula i TOBB-hallen. Dette er sterkt beklagelig, mange har vist interesse for nyvinningen vår, og det vitner om stort behov for aktivitet blant fotballspillende barn og ungdom.
Men vi jobber allerede med planene for cup til våren. Vi håper, og ønsker sterkt, å få til Sigdal Cup utendørs i 2021. Den arrangeres 28.-30. mai. Mer info om dette kommer.
Stem på Sjetne i Klubben i mitt hjerte
Postet av Sjetne Idrettslag den 12. Nov 2020
Klubben i mitt hjerte er i gang igjen i tidsrommet 14.-27. november. Hjelp Sjetne med å sanke stemmer, en pengepremie som følge av din innsats går til ny kunstgressbane i Sjetnemarka. Du kan stemme en gang hver dag så lenge konkurransen pågår.
Trykk deretter på "Gi din stemme". Du kan stemme uten å gi penger i spleisen, men alle bidragene på spleisen går også til ny kunstgressbane.
- Klubbene som samler inn flest stemmer innen 26. november vinner første-, andre,- og tredjepremien i hovedkonkurransen.
- Hver dag i perioden 14.-27. november, trekkes det én vinner fra lagene som har mottatt minst 50 stemmer dagen før.
- Hver dag i perioden 1.4-27. november, trekkes én vinner fra lagene som har samlet inn over 2 000 kr totalt på spleisen sin.
I fjor vant vi en dagpremie, slik vi har gjort flere ganger tidligere. Vi har også vunnet sammenlagt to år på rad, begge gangene 100.000 kroner. Takk for at du støtter oss i denne morsomme dugnaden.
Koronatiltak i TOBB-hallen Sjetne IL
Postet av Sjetne Idrettslag den 5. Nov 2020
Oppdatert 10.12.2020
Vi håper med dette å trygge aktiviteten ytterligere og redusere muligheten for at smitte spres i egne rekker og i egen hall. Vi må ta ansvar for oss selv og våre omgivelser. På forhånd takk :)
Vi følger kommunens anbefaling om å bruke munnbind til og fra trening i hallen. For utøverne av idrett gjelder ikke dette under selve utøvelsen. Anbefalingen gjelder ikke barn og ungdom født etter 2008, det vil si at den gjelder de som er født i 2007 og eldre. For ABI som har foreldre tilstede gjelder dette foreldre også.
I en periode gjeldende fra 04.11.20-01.01.21 holder vi tribunen stengt for publikum ved trening og kamper, idrettslaget gjør en ny vurdering tidlig i januar.
Vi stenger kiosken i samme periode.
Ved henting av barn på trening må man vente utenfor hallen, ikke bruk gangen til å vente. Vi ønsker færrest mulig i gangene i hallen.
Møter i idrettslaget holdes digitalt i hele november.
Vi oppfordrer alle til å opprettholde trygg aktivitet også på andre arenaer. Vi skal følge våre smittevernregler uansett hvor vi ferdes, holde avstand, godt renhold og håndhygiene, bidra til god smittesporing.
Registrering og retningslinjer hjemmekamper i TOBB-hallen Sjetne IL
Postet av Sjetne Idrettslag den 13. Okt 2020
Retningslinjer hjemmekamper håndball: https://www.sjetneil.no/p/55530/hjemmekamper-handball-covid-19
Retningslinjer hjemmekamper innebandy: https://www.sjetneil.no/p/55531/hjemmekamper-innebandy-covid-19
Registrering
Uke 51
Innebandy:
Lørdag kl 1200, rød serie Sjetne 2-Malvik/CSK
https://www.lagetmitt.net/eventAudience.php?matchId=67865
Håndball:
Søndag kl 1200, J14 Sjetne 2-Utleira
https://www.lagetmitt.net/eventAudience.php?matchId=67866
Søndag kl 1405, J12 Sjetne/Selsbakk 2-Charlottenlund
https://www.lagetmitt.net/eventAudience.php?matchId=64734
Søndag kl 1600, G14 Sjetne-Freidig
https://www.lagetmitt.net/eventAudience.php?matchId=67809
Påmelding trimaktiviteter høsten 2020
Postet av Sjetne Idrettslag den 1. Sep 2020
Trimavdelingen starter opp med aktivitet igjen, se infoskriv og trykk på tilhørende link til hver aktivitet for påmelding. Du kan også lese mer om trim og deres aktiviteter i egen meny for Trim på hjemmesiden.
Young Girls:
https://app.rubic.no/Public/Events/1063
Zumba:
https://app.rubic.no/Public/Events/1066
Volleyball:
https://app.rubic.no/Public/Events/1067
Old Boys:
https://app.rubic.no/Public/Events/1068
Registrering av publikum på hjemmekamper fotball
Postet av Sjetne Idrettslag den 10. Aug 2020
Uke 42
G11 torsdag kl 1715 Sjetne-Malvik 2
https://www.lagetmitt.net/eventAudience.php?matchId=55018
J15 torsdag kl 1830 Sjetne-Skaun
https://www.lagetmitt.net/eventAudience.php?matchId=56344
G10 fredag kl 1715 Sjetne-Byneset
https://www.lagetmitt.net/eventAudience.php?matchId=55026
J11 fredag kl 1715 Sjetne 2-Byåsen
https://www.lagetmitt.net/eventAudience.php?matchId=55087
G13 fredag kl 1830 Sjetne 2-Strindheim 2
https://www.lagetmitt.net/eventAudience.php?matchId=52954
Uke 43
J12 torsdag kl 1930 Sjetne-Strindheim
Kampavvikling fotball Sjetne IL Covid-19
Postet av Sjetne Idrettslag den 10. Aug 2020
Gjelder fotballkamper på Sjetne og Okstad banen i Korona perioden
Generelle retningslinjer
- Det totale antall personer på fotballanlegget samtidig, skal ikke overstige 200 stk, dette gjelder spillere og publikum. Trenere, ledere, dommere og andre funksjonærer som står for gjennomføringen av kampene regnes ikke som en del av deltagerantallet.
- Er du syk, hold deg hjemme. Dette gjelder både spillere, trenere og publikum.
- Inngang kun ved merkede plasser, se skisse for Sjetne og Okstad.
- Ingen går inn på baneområdet uten å være registrert. Dette gjelder absolutt alle.
- Alle må holde minimum en meter avstand, unntatt spillerne når kampen er i gang.
- Publikum skal kun oppholde seg i publikumssoner.
- Forlat banen omgående ved kampslutt.
Hjemmelagets ansvar:
På grunn av smittesporing må følgende info være på plass før kampstart:
- 13-19 år – FIKS skal være oppdatert før kampstart. Hvert lag er ansvarlig for at egne spillere, trenere og ledere er registrert. Hjemmelaget er ansvarlig for at dommerne er registrert. Dette SKAL være på plass senest 30 minutter før kampstart.
- 10-12 år – Hjemmelaget plikter å ha komplett oversikt over spillere, innbyttere, trenere og støttefunksjon. Bortelaget leverer lagsliste til kampvert ved ankomst banen. Lagslistene oppbevares i 14 dager etter kamp, disse må lagleder på hvert lag ta ansvar for.
- Velkomstmail skal sendes til bortelag før hver kamp.
- Klubben kan avvikle flere kamper samtidig på samme fotballanlegg men kampene skal være tydelig adskilt fra hverandre med minimum 2 meters avstand inklusiv innbyttersoner og publikumssoner.
- Klubben kan avvikle treninger samtidig med kamper på samme fotballanlegg men de skal være tydelig adskilt fra hverandre
- På en bane og i innbyttersonen kan det være maksimalt 50 personer. Dette er alle personer uansett funksjon.
- Klubben har ansvar for at det lages særlige avmerkinger i tilknytning til banen for innbyttere, trenere/lagledere og publikum.
- Fair-play hilsen gjennomføres uten håndtrykk.
Kampverter:
- Det skal være minimum tre kampverter fra hjemmelaget til stede før, under og etter kampavvikling.
- Kampvertene sine viktigste oppgaver er å sørge for at publikum holder riktig avstand til hverandre og til banen og registrering av publikum.
- Kampvertene er ansvarlig for registrering av publikum og for å passe på inn/utganger. På innganger skal det stå kampverter for å registrere publikum. Kampverter må følge med på alle naturlige innganger til banene.
- Kampvertene fordeles på inngang(er) og på tribunen. Kampvertene skal ALLTID ha på vest. Kampvertene møter 1 time før kampstart.
- Dersom det skal avvikles flere kamper etter hverandre på samme bane skal nye lag eller personer tilhørende disse ikke komme inn på banen, før tidligere lag har forlatt banen. Spillere som skal varme opp henvises til andre plasser for oppvarming, for eksempel grusbanen eller i skolegården. Kampverter må følge med på dette.
- Oppdages det at syke personer og/eller personer med symptomer er til stede under kamper SKAL klubben varsles umiddelbart av trener/lagleder for aktuelt lag. Beskjed til daglig leder på telefon 92809045 eller dagligleder@sjetneil.no
- Kun personer på kampkort skal oppholde seg i innbyttesone.
- Alle lag skal ha en helseansvarlig. Denne tar vare på oversikt over registrerte i 14 dager etter kamp. Informer daglig leder om hvem dette er i hvert lag.
- Lagene som har trening før det skal spilles kamp, må regne med å være litt fleksible i forhold til å gi plass til oppvarming.
Publikum
Publikum må registreres og 1-metersregel skal overholdes.
På 9’er-kamper Sjetnebanen skal publikum oppholde seg på tribunesiden, altså den siden kiosken er på (løpebanen).
Ved 7’er/5’er-kamper på Sjetnebanen skal publikum oppholde seg på hver sin side av langsiden hvis det er to kamper samtidig.
Ved 7er-kamp på Okstadbanen skal publikum oppholde seg på langsiden. Motsatt side av innbyttersoner.
På grunn av smittesituasjon har vi ikke åpen banekiosk, men kiosken i hallen vil være åpen. Kun Vipps betaling.
Se banekart
Lykke til på kamp!!
Regjeringen gjenåpner barne- og ungdomsidretten fra 1. august
Postet av Sjetne Idrettslag den 30. Jul 2020
Smittesituasjonen i Norge er stabil. Derfor åpner regjeringen for at barne- og ungdomsidretten fra 1. august får unntak fra 1-metersregelen. Denne beslutningen innebærer at det igjen åpnes for kamper og andre konkurransesituasjoner for barne- og ungdomsidretten opp til og med 19 år, innenfor de respektive idrettskretsenes grenser, skriver regjeringen i en pressemelding.
Helseminister Bent Høie sier at dette tiltaket er i tråd med regjeringens strategi om at gjenåpningen av samfunnet skal skje gradvis og kontrollert, og at barn og unge skal prioriteres.
I dag kan barn og unge under 20 år ha nærkontakt i faste grupper på inntil 20 personer i treningssammenheng. Fra 1. august gjøres det videre unntak fra avstandskravet ved gjennomføring av konkurranser innenfor idrettskretsene der alle deltakerne er under 20 år, og der aktiviteten ikke kan utføres som normalt dersom en skal overholde avstandskravet på minst én meter til enhver tid.
NIF gjør oppmerksom på at idrettskrets i dette tilfellet skal forstås som det offentliges regionale fylkesgrenser.
Dette betyr altså at det igjen åpnes for kamper og andre konkurransesituasjoner for barne- og ungdomsidretten opp til og med 19 år, innenfor de respektive idrettskretsenes grenser.
- Dette betyr at det nå vil være mulig å planlegge aktiviteter utover høsten. Det er viktig for både barna og idrettslagene, sier kulturminister Abid Q. Raja.
Videre krav til arrangørene
Det stilles krav om at arrangører for idrettsarrangement for barn og unge tilrettelegger for at det kan holdes minst én meters avstand blant publikum. Arrangementet bør også gjennomføres i samsvar med råd gitt i smittevernveilederen for idrett og arrangementer. Det må tilrettelegges for at alle øvrige smitteverntiltak kan overholdes. Arrangør for arrangementet må legge til rette for at smittesporing kan gjennomføres hvis smitte oppdages i etterkant.
Konkurranser innenfor idrettskretsene regnes som arrangement. Covid-19-forskriften åpner for arrangementer med 200 mennesker til stede, i tillegg til ansatte og oppdragstakere som står for gjennomføringen av et arrangement. Når det gjelder idrettsarrangement for barn og unge, regnes deltakerne inn i totalantallet på 200. Årsaken er at ved slike arrangementer vil deltagere og publikum ikke være adskilt, men blandes i ulike grupper under arrangementet.
Begrensningen er viktig for etterlevelse av smittevernråd, og for å sikre en effektiv smittesporing og oversikt, skriver regjeringen i pressemeldingen som kan leses i sin helhet her.

Styrkerommet åpner 1.august
Postet av Sjetne Idrettslag den 23. Jul 2020
Sjetne IL har gradvis kommet i gang med aktivitene våre, nå er det styrkerommet sin tur til å åpne. 1.august kl 0900 er det igjen mulig å trene der. Åpningstider er som tidligere mandag-torsdag kl 0600-2300, fredag kl 0600-2100, lørdag kl 0900-2000 og søndag kl 0900-2200. For generell info om styrkerommet se egen meny på hjemmesiden vår, der legger vi også retningslinjer i forhold til Covid-19. Retningslinjer i forhold til bruk av rommet i Covid-19 perioden henges også opp godt synlig på styrkerommet, disse må respekteres og følges.
Vi takker for tålmodigheten dere har vist i denne perioden og vi er glade for at vi nå kan åpne vårt flotte strykerom for dere. Detaljert informasjon om betaling og retningslinjer sendes også på e-post til medlemmer av styrkerommet.
Gratis aktivitet i hallen i ukene 31 og 32
Postet av Sjetne Idrettslag den 21. Jul 2020
I en sommer litt utenom det vanlige ønsker vi å ha litt aktivitet i TOBB-hallen Sjetne IL, gratis for deltagere. Siden vi allerede arrangerer Tine Fotballskole i uke 33 arrangerer vi disse andre aktivitetene i uke 31 og 32.
Til tross for en tilnærmet normal treningshverdag for de fra 19 år og yngre, understreker Sjetne IL likevel viktigheten av at vi fortsatt er med på dugnaden for å redusere smittespredning, og det er en forutsetning at all aktivitet følger disse retningslinjene.
• Ta med joggesko og egen drikkeflaske, fyll drikkeflasken hjemme.
• Kun friske personer skal delta på trening.
• Håndhygiene skal utføres ved starten og avslutning av økten. Antibac er plassert både i gang og inne i hallen.
• Oppmøte direkte i hallen. Det vil ikke være mulighet for skift/ dusj.
• Forelder og andre skuelystne er hjertelig velkommen, men skal benytte seg av tribune og holde seg utenfor hallflaten.
Vi har følgende aktiviteter planlagt i hallen de neste to ukene, mere kan komme til og da oppdaterer vi denne oversikten. Dette er åpent for alle i årskullene det gjelder, et lite forbehold her er at vi kan ha grupper på 20 stykker i hel hall eller to grupper med 15 stykker på hver banehalvdel. Om tallet overskrider det tillate har vi aktivitetsrommet slik at instuktører kan dele opp i flere grupper og ha alternativ trening i aktivitetsrommet også bytter man på å være der og i hallen.
Mandag 27/7:
Håndball for årskull 2010-2012 kl 1030-1200, håndball stiller med instruktører.
Innebandy for årskull 2010-2012 kl 1300-1430, innebandy stiller med instruktører.
Tirsdag 28/7:
Håndball for årskull 2010-2012 kl 1030-1200, håndball stiller med instruktører.
Volleyball for aldersgruppe 15 - 19 år kl 1400-1600, instruktør Andreas Daaland.
Onsdag 29/7:
Håndball for årskull 2010-2012 kl 1030-1200, håndball stiller med instruktører.
Innebandy for årskull 2008-2009 kl 1300-1430, innebandy stiller med instruktører.
Torsdag 30/7:
Håndball for årskull 2010-2012 kl 1030-1200, håndball stiller med instruktører.
Lørdag 1/8:
Basketball, deler i to grupper og to baner kl 1200-1400. En gruppe for 12-14 år og en for 15-19 år. Her er planen at Silje og Sanna fra hovedstyret skal være tilstede. Uhøytidelig spilling.
Mandag 3/8:
Håndball for årskull 2009-2012 kl 1100-1200, håndball stiller med instruktører.
Innebandy for årskull 2004-2005 kl 1300-1430, innebandy stiller med instruktører.
Tirsdag 4/8:
Håndball for årskull 2009-2012 kl 1100-1200, håndball stiller med instruktører.
Onsdag 5/8:
Håndball for årskull 2009-2012 kl 1100-1200, håndball stiller med instruktører.
Innebandy for årskull 2006-2007 kl 1300-1430, innebandy stiller med instruktører.
Torsdag 6/8:
Håndball for årskull 2009-2012 kl 1100-1200, håndball stiller med instruktører.
Lørdag 8/8:
Fotball Jenter for årskull 2005-2009 kl 1500-1700, fotball stiller med trenere. Både teori og praksis.
Søndag 9/9:
Fotball Jenter for årskull 2005-2009 kl 1300-1600, fotball stiller med trenere. Både teori og praksis.
Sommerhilsen
Postet av Sjetne Idrettslag den 18. Jun 2020
Hei alle sammen :)
Det er sol og sommer ute og det nærmer seg ferietid for mange. I den forbindelse kommer vi med litt informasjon fra idrettslaget.
Sjetnehallen er stengt ukene 26-29. Vi åpner hallen tidligere enn normalt, i ukene 30-33 er det mulig å leie tid i hallen, fra uke 34 er det normal drift med kommunal hallfordeling.
Styrkerommet åpner 1.august. Mere informasjon når det nærmer seg.
I ukene 31-32 jobber vi med å få til noe sommeraktivitet i hallen, dette er ikke klart enda men hallidrettene våre ser på muligheter for å tilby noe aktivitet.
Husk påmelding til Tine fotballskole som arrangeres i uke 33, påmelding gjøres via hjemmesiden vår. Se nyhetssak.
Det nye hovedstyret hadde sitt første møte i går sammen med avdelingslederne. Der ble man enige om prioriterte områder fremover, det første man skal ta tak i etter sommerferien er å fullføre klubbutvikling prosjektet som skal resultere i en klubbhåndbok. Andre oppgaver er for eksempel ny kunstgressbane som dere kan lese om i forrige innlegg.
Hovedstyret består av følgende medlemmer:
Leder: Elin Vaagan Høybakk
Nestleder: Tom Roger Finstad
Styremedlem: Trygve Kristoffer Henriksen
Styremedlem: Renee Marlene Frisvoll
Styremedlem: Silje Krogstad Sæther
Ungdomsrepresentant: Sanna Follestad
Avdelingsledere:
Fotball: Inge Kappel
Håndball: Wenche Helgemo
Innebandy: Tore Kvande
ABI: Anita Skylstad
Trim: Gunnlaug Bordi Alseth
Ski & Friidrett: Ragnar Aune Melhus
For mere informasjon se i menyen til hver avdeling på hjemmesiden.
Vi ønsker alle en riktig god sommer!
Sjetne Kunstgress
Postet av Sjetne Idrettslag den 15. Jun 2020
Kunstgressbanen i Sjetnemarka er moden for utskiftning, selve dekket er utslitt etter å ha gjort nytten i mange år. I den forbindelse ser vi samtidig på muligheten for å utvide banen. Slik det er nå er det ikke mulig å spille 9'er kamp og samtidig ha annen trening på anlegget. Vi ønsker å øke kapasiteten slik at det er plass til både kamp og trening samtidig.
Vi har også et mål om å bygge slik at vi kan ha vinteråpen bane slik at vi slipper å kjøre til andre steder i byen for å trene gjennom vinteren. Vi ser for oss å bygge et servicebygg som erstatter dagens banekiosk og container som har plass til traktor, lager og en liten cafe/kiosk.
Mye er planlagt og mange prosesser er godt i gang, men vi er ikke helt i mål enda. Viktigste å få på plass nå er en god finansieringsplan, har du lyst selv eller kjenner noen som kan være med i å bidra i en slik prosess så hører vi gjerne fra deg.
Vi håper å presentere prosjektet med finansiering på et ekstra ordinært årsmøte i midten av august, eksakt dato kommer senere.
Tine Fotballskole 2020
Postet av Sjetne Idrettslag den 10. Jun 2020
Bli med på Sjetne TINE Fotballskole 2020
Det er med stor glede vi kan invitere til Sjetne TINE Fotballskole også i 2020. Skolen arrangeres på Sjetne kunstgress 10.-13. august. Deltakerne får sekk, drakt og fotball, i tillegg planlegger vi å servere lunsj hver dag. Skolen er et tilbud for jenter og gutter 9-12 år. Deltakeravgift er 1200 kroner, vi gir søskenmoderasjon på 200 kroner.
Sjetne TINE Fotballskole har pleid å være fulltegnet. I år er vi i skrivende stund usikre på hvor mange plasser vi får lov å tilby, men uansett er det plass til maks 80 spillere. Det lønner seg derfor å være tidlig ute med påmelding.
Ettersom covid 19 har ført til store endringer, er det heller ikke mulig å presentere et detaljert program for uka før skolen nærmer seg. Men fra 1. juni ble det som kjent igjen lov med nærkontakt og spill i barnefotballen, og vi håper dette opprettholdes gjennom sommeren.
Vi ønsker å tilby en god skole med fokus på individuelle ferdigheter gjennom ulike artige øvelser. Snart blir det kamper igjen også for barna, og da er Sjetne TINE Fotballskole et godt utgangspunkt for å øve foran høstsesongen. Trykk på vedlagte link for påmelding og betaling.
https://app.rubic.no/Public/Events/912
Årsmøte 2020
Postet av Sjetne Idrettslag den 1. Jun 2020
Vi minner om tidligere innkalling til årsmøte, se vedlagte link for dokumenter til årsmøte 2020 eller se i filarkiv i hovedmenyen.
https://www.sjetneil.no/storage/files?ui
Som følge av koronapandemien har styret besluttet at årsmøtet skal avholdes digitalt ved bruk av Teams. Dette er det nå anledning til, jf. uttalelse gitt av NIFs lovutvalg 12. mars 2020.
Alle som ønsker å delta bes om å registrere seg her: https://isonen.com/event/ck9vaduxl49ut0a69y73e3zr9 eller send en e-post til dagligleder@sjetneil.no. Påmeldingsfrist settes til 7.juni kl 2400. Tidlig mandag morgen sendes link til årsmøte og praktisk informasjon om gjennomføring. Det er viktig for styret at vi får vite hvem som ønsker å delta på forhånd, slik at vi ved behov kan oversende relevant informasjon om gjennomføringen av årsmøtet på forhånd, samt at vi kan kontakte deltakerne direkte dersom det skulle oppstå tekniske problemer under årsmøtet.